söndag 5 juni 2011

Hjulets dag.

Igår va jag på Power Meet i Nossebro. Dit kommer det snygga bilar från-50 talet till -70 talet.
De sägs att de var 5000?? bilar där. De kan vara sant, för jag tippade på 2000.... Bilder därifrån kan ni säkert hitta på nätet, för jag glömde min kamera hemma....




I dag var det dags för Bjärke Hembygdsförenings stora Meet.
Hjulets Dag i Gräfsnäs. Där vad det säkert 500 bilar och minst 100 traktorer. Kan hända jag tar i, men många var det. De var säkert 3000 besökare i alla fall.
Men det är inte lätt att hitta objekt att fota. Alla utställare har gjort ett fantastiskt jobb med sin maskiner. En del är orörda, och de tycker jag också är snyggt.


Som denna BM 10 från -51. På en sån här fick man lära sig vad fram och back var.

Och att kopplingen sitter längst till vänster..



Men en Volvo PV 444 från 1954 får också hjärtat att slå lite extra.. Samt att höra på en Rolls Royce V12a...





Inga kommentarer: